Az igazi gyémántot nem kell ragyogtatni

Az erkölcstelen politikai irányzat csak a beteg szervezetű államban, nemzetben tudja felütni a fejét, a pillanat fejvesztettsége, kábultsága és nem tudása alkalmas talaj befogadására...

 

 

Orbán által megmentett oktatás!

 

„Borkancsót ide sebtiben,

járjuk salius-módra a szökdösőt!”

 

„Militáns migránsokhoz hasonlította a pedagógus-szakszervezetek vezetőit és a tanárokkal rokonszenvező szülőket a Fidesz alelnöke a parlamentben. Németh Szilárd egyúttal leszélsőbaloldalizta az MSZP-t, a Jobbikot pedig szélsőjobboldai pártnak minősítette.”

Hát (!) - van még lejjebb?

Hallgattam az oktatással kapcsolatos felvetéseket!

Rétvári reakcióját - fiatal, ahhoz, hogy ilyen komoly dolgokba beleszóljon, ha volna gyereke talán, annak példáján át már más szemüvegen át láthatná a Valót. Hogy mindig Orbánnak tetszőn mondják fel a mantrát, megy egy darabig, vicces is talán, de ami most folyik az az értetlenség és a butaságuk egyvelegében, már kicsit unalmas. Mintha a falnak beszélnének az ellenzékiek, mintha hiba nem is lenne, mintha nem vízfejként nyomná a pedagógusokat a KLIK, mintha minden olyan szép lenne, hogy a gyermeknek csak tanulni kellene, hol a szülők megnyugodhatnak, hogy nem otthon kell az anyagot megtanítani a gyerekkel (egy fáradságos munkanap után) – mintha a gyermek nem volna leterhelt! Ömlesztve az anyag, amiből a gyerek válogat... de nem kötelező megtanulni talán? - de tudni kell felfogással mire megy majd. Magol... és felejt- nem semmi!

Ezt ne intézzék el azzal, hogy lám- ilyen rossz a gyermekanyag – talán nem kéne leterhelni őket ennyire. A felszaporodott (óraszám) tornaórák, már inkább fáradságot okoznak mint felfrissülést hoznának. Nem mindenki szervezete bírja a fizikai megterhelés, de a tanulás mennyisége ilyetén is hagy kívánnivalót maga után... hittan, erkölcstan, szakkörök... stb.

Szóval megy a mellébeszélés a parlamentben... eredménye annyi mint volt a kerekasztalnak- kerek volt, de sarkos végleteiben csak a megkülönböztetéseket hozta felszínre- a gyermek itt is elveszett!

A tények Uraim és Hölgyeim mást mondanak... értelmezése többre támaszkodik, mint magukra a puszta tényekre, mert kölcsönösen viszonyítja azokat (ha értik). A szavak, a gondolatok és az érzések értelme megszervezésük módjából származik.

Amint már leírtam egyszer (valahol): kenyér szónak más érzésárnyalata van, ha tejjel, mint ha vízzel együtt említjük.

És ha tekintetbe vesszük a teljesítményeket- naponta emelkedik? - mert a tanár végzi a dolgát, de- és nem dolga a leterhelést figyelembe venni, ám komplex voltában a teljesítményt teljesen másként látom...

A tények csoportosítása és a családi háttér, a szervező funkció, ha a tényeknek önkéntelenül is ad valami kedvező értelmezést, mégis a feltételek sosem voltak azonosak, a csoportokba osztások a gyerekeknél meg megalázóak... egyrészt annak, aki jobb- mert duplán kellene teljesítenie, hogy helyét megtartsa és az elvárás is feléje nagyobb, másrészt, a gyengébb besorolás könnyít a gyereknek, de ez az egységbe sorolás és szintre hozás minőségileg már a lelkekben romból. Sem itt, sem ott nem ösztönöz semmire!

Ez nem azt jelenti, hogy a tényekben, tárgyi bizonyítékokban nem hihetünk, csupán azt, hogy kell – el kell különítenünk az értelmező elemeket a tényektől. Egy elfogulatlan személy a tényeket különbözőképpen csoportosíthatja és meghatározhatja, melyik értelmezés felel meg legjobban a valóságnak.

A KLIK megléte pontosan akadálya, mert nem engedi válogatni és normális mederben megszervezni, miként az összhangban lévő tényeket válogassa ki, és elhanyagolja, vagy semmisnek vegye azokat, amelyek ellentmondanak annak... ellenőrzés, besúgás már működik s marad a faji megkülönböztetés is. A szűrő bizonyos dolgokat átenged, amíg másokat visszatart...

Például azok a diákok, akiknek a faji megkülönböztetéssel szemben kedvező az attitűdjük, várhatóan könnyebben tanulják meg a megkülönböztetés mellett szóló tényeket, mint az ellene szólókat, és nem fordítva.

Más szavakkal: az attitűdökkel megegyező tényeket tanuljuk meg legszívesebben!

Az automatikus reakciók helyett, hol a konstruktivitás, hiányzik a felettesek és a rossz légkör, már nem is teszi lehetővé azt... ismerjük azt az érzést- ugye, hogy egy könyv olvasásakor vagy egy kép szemlélésekor valami úgy kattan be, mint egy villanykapcsoló, és felismerjük valaminek az értelmét, amit eddig nem is gondoltunk: „leesett a húszfillér”!

Így mondják népiesen, és egy feszültségeltolódást érzünk magunkban. Az a tapasztalat születhet az az ilyen élményből, hogy egy bizonyos problémát, amit soha megformálni nem tudunk és amely alig fejezhető ki szavakkal, egy festő vagy egy költő is közöl, és hogy a megoldás esetleg azonos azzal, amelyet mi is mindig el akartunk érni: vagy egy másik ember tapasztalatai megmozgatnak minket, és ettől az az érzésünk, hogy részesei vagyunk az életnek.

De a parlamenti vitában, főleg a kormánypártok reakcióban hiába gyullad a villany, marad a sötétség, miként az élménynek ezt a formáját tervezni nem is lehet, a véletlenektől, a koincidenciától függ, bár hozzá kell tennünk, hogy ilyen élmény csak akkor éri az embert, ha utána néz, keresi, szüksége van rá. A KDNP-nél a problémák nem is léteznek- a felvetések lesöpörve, pénzt adtak és minden rendben... Orbán megmentette az oktatást – főleg, hogy már a lánya is tanít a Corvinon. És saját lábán is megy oda! - már.

Vegyék már észre, hogy az oktatást beteggé tették és éppen ők mert aktivizálni nem tudnak. Pénz és pénz és pénz- emeltük mondják és kész! Ügy lezárva, nincs- nem is volt ügy! A lélektanról most nem folytatnék értekezést

Az a KDNP-nél, amúgy is csak az imáról szólna! A kedélyjavítót meg felírják a pszichiátrián... akkor hol a baj? A fejükben leginkább!!!

Üresjáratok, az otthoni problémák, az iskolai feltételek (krétahiány és sok más még mellette) már-már negatív irányban uniformizálják a tanulókat... rendszabályok regressziót okoznak... és még extrém mértéke is mint szélsőséges minta... szóval beteg az oktatás mai rendszere. Elszemélytelenítés folyik. A közösségi munka veszített erejéből- Rózsa asszony szavai sem találkoztak a valósággal, a tényezők mint intellektus, figyelem, emlékezet, tudat, asszociáció, és vonatkozhat olyan komplex jelenség megítélésére, mint a személyiség... a kontaktus csak egy teszt esetén lehet, miként terápiás effektusa is.

A gyerek nála is elveszett... csak elkülönülhet és a foglalkozások módszereiben a cél sem hoz eredményt, ha a metodikája különbözik más formáitól... külsődleges, magatartásbeli sajátosságok és annak affektív háttere csak akadályokat gördíthet, hogy kialakuljon valamiféle kontaktus...

A kormánypártok mint mindent és mindig is, elvont-spekulatív elmélkedés vágányaira terelték az oktatás problémáját, volt aki saját példáját – családját hozta be szemlére, hogy minden jó, és a forrásokkal sincs baj, nem politikai kérdés és ne vigyék az utcára a szakmai feladatokat, és főleg ne vigyék be az iskolába!

Politikai élősködők nélkül is van feladatuk és egyéb nagy és kis szavak, akként, hogy hányinger is elfogott- lám milyen kiszámíthatók a reakciók a kormánypártoknál. Valamiféle történetiségben és példázatokban látják a megoldást... hülyeségek már fájnak, igen a konkrét és mai eszközei, ahogy a felettébb ellentmondásos társadalomszervezési feladatokat elvont értékszempontokkal szembesítik!

Ezeknek az ellentmondásoknak azonban nem feloldása, csak megkerülése, amikor egyesek a társadalom gazdasági és politikai szférájából a magánszférába utalják az értékek és létformák kiteljesítésének és megóvásának feladatát, majd jöttek a szakképzéssel, ami absztrakt módon csak konfrontál – a vitapartnerek meg nem is értik. És a viszonyok problémáiban most nem megyek bele... baj van, amit nem akarnak látni a kormányban- a vitában meg csak mellébeszélnek, a közhangulatról szó sem esik... érintőlegesen rossz végletekben semmi nem működik!

A gyerekek leterheltek, megnőttek az óraszámok- tanulni- megtanulni az anyagot lehetetlen is, nincs rálátás, nincs realitás, nincs ösztönzés csak fáradság! Zilált állapotban nem lehet tanulni, de tanítani sem... nem minden pénz kérdése... de a politikát nem az utcáról vitték be az iskolákba... Orbán maga vitte, az oktatásba! Folytathatnám az érdekkel is akár, de belefáradtam... a társadalmi érdekről sem tudok már beszélni (ha egyáltalán volna ilyen Orbánéknál) – a kultúra meg náluk, amúgy más- a mitológia véletleneivel és a hit valóságtartalmával kevert keresztényi felfogásban, már nem is követhetők a „sors” fogalmával!

 

volna értelme?

 

Vigyázz! - dől a fal

neki menjek- ne menjek

érzésben

homlokegyenest – paff!

és sérülten már harcképtelen

mit érnék neked?

Betörném fejemet

s kábán lenne a sors félelmeimmel

mond- miért ölöd szívemet?

 

- Esetleg- ha lennék vakon

épp-

úgy keresném a célt

hogy elvéteném –

vagy talán- ha mennék bizonyosra... (?)

 

...most - még vakmerő időm

de már nem követem

...hogy csonkán mér...

- már magamnak így végzetemmel -

mond- a pusztulásban mi a szép ma?

 

tán amit megvont a szerencse tőled

énnekem adja”?

Kurta léttel így én másfele...

 

hitért- hitedért sem megyek tűzbe

ami bánat van- az mind itt

a jövő? - jaj- ne firtasd- még ne!

Tömérdek ígéretre

sok halandó ihletett már szívet

mond- értelmét miért nem tudták soha meg? – (szőke)

 

2016. 03. 01.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 428
Tegnapi: 241
Heti: 669
Havi: 8 148
Össz.: 1 095 527

Látogatottság növelés
Oldal: Orbán által megmentett oktatás!
Az igazi gyémántot nem kell ragyogtatni - © 2008 - 2024 - jellem-ismeret.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »