"Orbán, a múltból üzen a lázadó tanároknak..."
„Szél támad, és elvinni készül -
nyomaidon bedől
az is, mi eddig épp volt, s meg nem épül
többé se ég, se föld...”
Orbán:
Olyan ez, mint a stadionépítés, attól még jó focistáink nem lesznek!
Magyarul csináljatok, amit akartok, úgyis én szabom meg irányát... (!) Csakhogy, ha a politika beleszól mindenbe, akkor, abból semmi jó nem származik- az oktatási tárca irányt szab... a KLIK(k) megteremtheti a feltételeket, a tanár taníthat! Ha rossz az irány, nincsenek meg a feltételek, akkor a legjobb akarat is semmivé lesz!
Folytatva: ha egy-két feltétel teljesül is, ettől még nem lesznek okosabbak a gyerekek... talán tanítani is kellene- mindenki adja saját magát és tudását, legyen ember és emberségét adja át. Ha azt kimerik jelenteni, hogy a mai gyerekek buták, akkor kit minősítenek vele! Magukat. Ez meg olyan, mintha a tv összeszerelő üzem vezetője, azt mondaná: a mai tv-k rosszak, kit minősít? - a tv összeszerelőket... csinálhattam volna jobbat? -igen! Ez lenne a tanárok feladata is, hogy a hozott anyagból csináljanak jobbat! Persze nem focival (Orbán csak ennyit tud!- erőszakos akarással „újat” adni nem kellene – nála hiány a logika), amit az imádságok sem tartanak egybe!
Lehet nem voltam érthető? A megszokottól való eltérés nem feltétlenül rossz, sok logikai örömöt, élményt is nyújt... ám az arányok eltolódtak az elméleti megközelítés és tárgyalás javára, így a tárgyak sokat veszítettek anyagszerűségükből és végső soron népszerűségükből is.
Például egy kémia óra: sajnos azt tapasztaljuk, hogy egyáltalán nem ritka az olyan kémiaóra, ahol az egyes anyagok fogalmak, összefüggések tanítását szóval és krétával körülírt kijelentésekre alapozzák, és így a kísérleteken alapuló induktív kémia helyett gyakran aximatikus kémiát oktatnak. A labor szép, mutogatni jó (már ahol egyáltalán van), használni meg nem lehet... anyagokat pótolni nincs anyagi fedezet... de már a krétát is saját zsebből veszi a tanár. Mi van itt? - legyen foci? - hogyan, ha nem lesz labda? - majd otthonról hozzák a gyerekek? Mindamellett focizni bután is lehet (lásd: a kormányfőt)!
Visszatérve a kémiához: a valóság egyik lényegi oldalának megismerését szolgáló kémiatanulás nem létezhet anyagvizsgálatok, kémiai kísérletek nélkül... a tanároknak és a diákoknak egyaránt élményt jelent! A bicikli túltolva (maguk is beismerték a minisztériumban) – a vízfej meg egyre csak nő és a legfőbb vesztes a tanárok mellett, ma, csakis a gyerek!!!!!
ma-vétke
van itt önzés és hímezve-hámozva a szó
körébe tétován állsz véle
ki- úr itt és nem is jó
csak sanyargat- ekként lett égiek kegyeltje...
Szavakkal nagy - így kapott erőre
már vétkekkel teli rendje – ó (!)
erős-fényű benne igaz szelleme
áldván mennyt ad kegyes lelke
...a rája festett
szentnek ily vággyal elepedve – (szőke)
2016. 02. 03.